« Takaisin

Tupakka ja nuuska nostavat kehon vireystilaa ja aiheuttavat stressireaktion

12.10.2017 08:46

Asiantuntija: ”Viisas ihminen arvottaa unen erittäin korkealle”

Palautuminen on nyt se juttu, johon meidän kaikkien kannattaisi asiantuntijoiden mukaan keskittyä. Liikuntafysiologi Satu Tuominen kertoo kahdeksan yksinkertaista vinkkiä, joiden avulla omaa palautumistaan voi parantaa.

1. Hyväksy unentarpeesi

2. Stressaako? Nuku vielä vähän lisää

3. Rentoudu ilman viiniä

Alkoholin lisäksi nikotiini on ongelma palautumisen kannalta. Tupakka ja nuuska nostavat kehon vireystilaa ja aiheuttavat stressireaktion.

4. Rakastu rutiineihin

5. Jätä riidat aamuun

6. Tee asioita, joista pidät

7. Pysy liikkeessä

8. Ole ylpeä siitä, että tajuat nukkua

Lähde: menaiset.fi  

https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/terveys/asiantuntija-viisas-ihminen-arvottaa-unen-erittain-korkealle


Jaa kirjanmerkki Jaa kirjanmerkki: ...

Hengitysliitto ry, Oltermannintie 8 / PL 40, 00621 Helsinki, puh. 020 757 5000.
Tilaa tupakoinnin lopettamiseen liittyvää materiaalia. Rekisteriseloste